Tavoitteina nopeampi ja laadukkaampi palvelu
VRP konserni on Keski-Suomessa, Pirkanmaalla ja pääkaupunkiseudulla toimiva rakennusliike, joka työllistää tällä hetkellä noin 130 henkeä. Aallon Group on tarjonnut VRP:lle palkkapalvelut joulukuusta 2020 lähtien.
”Vertailimme useita palkanlaskentaa tarjoavia yrityksiä ja teimme tarjouskierroksen. Hinta oli yksi valintaan vaikuttavista tekijöistä, mutta meidät vakuuttivat erityisesti Aallon Groupin kanssa tarjouksen yhteydessä käydyt keskustelut. Tunsimme myös heidät jo entuudestaan, sillä olimme käyttäneet heitä kiireapuna taloushallinnon tehtävissä”, perustelee VRP:n henkilöstöpäällikkö Saija Larsen valintaa.
Tavoitteena palkkapalveluiden tarjoajan vaihtamiselle VRP:llä oli sujuvampi yhteistyö ja hyvä laatu. Larsenin mukaan nämä asiat ovat onnistuneet Aallon Groupin kanssa odotusten mukaisesti.
”Kokemuksemme ovat olleet tosi positiiviset ja se, mitä lähdimme muutoksella hakemaan, on toteutunut. Saamamme palvelu on laadukasta, sujuvaa ja nopeaa. Saamme vastaukset kysymyksiimme ripeästi ja työnjälki on laadukasta”, Larsen sanoo.
Digitaalisuus luo pohjan palkkahallinnolle
Palkkahallinnon asioiden hoitamisessa keskeisessä roolissa on sähköinen järjestelmä, jota VRP ja Aallon Group käyttävät yhdessä. Sen kautta tieto kulkee sujuvasti puolin ja toisin.
”Meillä oli sama järjestelmä jo aiemmin käytössä, mutta nyt se on web-versiona, jota käyttäjien on ketterä käyttää. Aallon Groupilta olemme saaneet hyvin apua ja tukea vaihtuneen järjestelmäpohjan käyttöön”, Larsen kertoo.
Käytännössä kaikki viestintä palkkayhteistyössä hoidetaan etänä ja se toimii VRP:n tarpeisiin hyvin.
”Viestintä Aallon Groupin kanssa on kaikin puolin sujuvaa: nopeaa, täsmällistä ja ymmärrettävää. Asiat eivät jää seisomaan eivätkä hoitamatta”, kuvailee Larsen.
Vaikka järjestelmän kautta hoituukin suuri osa tiedonkulusta, palvelun takana ovat oikeat ihmiset.
”Meillä on palkkapalvelussa nimetyt yhteyshenkilöt, jotka hoitavat meidän asioitamme”, Larsen sanoo.
Asiakkaasta välittäminen näkyy arjen tekemisessä
Muutos aikaisempaan näkyy Larsenin mukaan ennen kaikkea varmuutena siitä, että Aallon Groupilla palkkahallinto on hyvissä käsissä.
”He huolehtivat asiakkaasta kokonaisvaltaisesti ja palvelu on todella hyvää. Nykypäivänä monien yritysten palvelussa näkyy asiakkaan suuntaan se, että joka minuutista laskutetaan. Aallon Groupin kanssa yhteistyö ei ole kokoaikaista eurojen kanssa keskustelua, vaan pääasia on, että asiakkaan asiat menevät oikein”, Larsen sanoo.
”Aallon Group on erikoistunut rakennusalaan ja heillä on tietämystä siltä puolelta. Yhteistyö on helppoa, kun he tietävät, mistä puhumme. He pystyvät antamaan meille hyviä kehitysehdotuksia, koska tuntevat rakennusalan TES-maailman ja muut ominaispiirteet.”
Parhaiksi asioiksi Aallon Groupilta saadussa palvelussa Larsen kiteyttää kolme asiaa:
”Nopeus, varmuus, asiantuntevuus sekä kustannustehokkuus rakennusalan palkanlaskennassa.”